Immersive-X er en årlig virtuell konferanse som samler fremtredende ledere, tenkere, og kreatører innen XR, VR, AR og AI for å skape en online event i VR utenom det vanlige. Konferansen fant sted i rekke sosiale VR-plattformer som Spatial, Engage, Horizon Worlds, Raum, VRChat, Foretell Reality, Microsoft Mesh og norske Naer fra den 25. – 28. november.
I løpet av 3-4 dager fikk deltagere ikke bare mulighet til å lære om hvordan internasjonale selskap og organisasjoner bruker VR til å komme nærmere kundene sine og mer effektivt trene sine ansatte men vi fikk også selv teste flere av de fremviste opplevelsene i VR.
Ett av høydepunktene var presentasjonen av Lufthansa sitt virtuelle VR-showrom som presenterer deres nye designkonsept for langdistanseflyginger, Lufthansa Allegris. Bygget på plattformen RAUM har mer enn 10 000 besøkende fått se og virtuelt teste et helt nytt kabinkonsept. Dette prosjektet er bare den siste innovative bruken av VR for et av verdens største flyselskap, for de har også implementert trening for piloter, kabinansatte og de som jobber med vedlikehold med VR-briller og ser for seg VR som del av underholdningstilbudet ombord.